• Parantez içlerini nadiren ve sadece gerçek ve önlenemez bir karmaşa riski varsa son çare olarak kullanın. Bugünlerde bu parantez içleri yalnızca diyalog içerisinde görülen ufak hareketleri tasvir etmek için kullanılmaktadır. Örnek (s. 88):
JOHN
(silahının horozunu kaldırır)
Rahat ol, geç şöyle otur.
• Senaryo yazarının görevi, duygu uyandırmak ve izleyiciye duygusal bir deneyim yaşatmaktır. (…) Bir kısa senaryo yazmak ve başarılı bir kısa film üretmek istiyorsanız tüm yeteneğinizi ve dikkatinizi yazdığınız şeyin duygusal etkisine odaklamalısınız (s. 125).
• Çiçekli böcekli uzun nesirlerden ya da uzun soluklu tasvirlerden kaçının (s. 35).
• Daima etken fiiller kullanın ve zarflardan uzak durun. Örneğin “yürüyor” yerine “yürür”; “yavaşça yürür” yerine “dolanır”; “yemeğe başlar” yerine “yer” vb. (s. 36-37).
• İyi bir sözlük ve eşanlamlılar ansiklopedisi edinin (s. 37).