Kitaptan alıntılar:
• Senaryolar daima GENİŞ ZAMAN kipiyle yazılır. (…) Sanki sahnede o an oynanıyormuş ve bir sonraki aşamada ne olacağı bilinmiyormuş gibi tüm senaryo anlık, canlı ve heyecan verici olmalıdır. Öykünün hangi dönemde geçtiğine bağlı olmaksızın, ister geçmişe dönüş olsun ister hayal, gördüğünüz her şey geniş zamanla yazılır (s. 36).
• Senaryolar daima A4 kağıdının ya da US mektup kağıdının bir yüzüne yazılır. (…) Sahneleri numaralandırmayın, kamera açıları ve teknik ayrıntılar eklemeyin. Sayfa numarasını sayfanın sağ üst köşesine yazın fakat ilk sayfayı numaralandırmayın. Birinci sayfa başlık sayfası değil ilk sahnenin yazıldığı sayfadır (s. 91).
• Tüm senaryolar Courier yazı tipi ve 12 punto ile yazılmalıdır (s. 83).
• Bir senaryo sayfasının bir dakikalık ekran zamanına denk geldiğini keşfedin (s. 83).
• Bir karakterin adı daima diyaloğundan önce büyük harflerle yazılır (s. 87).
• Diyalog, hemen karakter adının ardından yazılır ve sayfanın sonuna 2.5 inç (6.35 cm) boşluk bırakılır (s. 87).